Terén
Pole performativního umění

Terénní úprava

Platforma Terén zahájila svoji činnost týdenní přehlídkou nazvanou Terénní úprava ve dnech 1–6/10/2019.

Premiéra
1/10/2019

Centrum experimentálního divadla

1/10/2020 Slavnostní zahájení
Martin Janíček
Martin Janíček hraje na nástroje vlastní konstrukce, v nichž uplatňuje akustické principy jednotlivých materiálů, které následně zesiluje pomocí mikrofonů a kontaktních snímačů. Na poli zvukového umění působí od roku 1991. Od té doby vytvořil desítky zvukových objektů, které oscilují mezi sochou, hudebním nástrojem, zvukovou instalací, site specific realizací a nejrůznějšími přesahy mezi jednotlivými kategoriemi.

Roman Radkovič Collective
Neuchopitelná hudba, která nabízí zážitek z nejčistší formy zvuku, mimo všechny obvyklé zákonitosti a očekávání. Je znepokojivou touhou po něčem, co nikdy neexistovalo. Chaotická směs rytmů a aranžmá pohlcená v mystických textech o lásce, přátelství a apokalypse. Hosté Tomáš Vtípil a Ladislav Mirvis Mirvald.

Elia Morreti
Elia Moretti zasvětil svou hudbu interdisciplinárním jazykům a performativitě zvuku. Hraje na bicí nástroje. Z italského akademického prostředí se přesunul do Čech a momentálně studuje doktorský PhD program na Karlově univerzitě, kde se zabývá současným hudebním divadlem.

2/10/2020 / B. Martinů / A. Gide: Oidipus
Inscenace v režii Marka Thera navazuje na první a zatím jediné uvedení divadelní hry Oidipus André Gida s hudbou Bohuslava Martinů, naživo provedené pouze v roce 1936 v rozhlasovém prostředí v režii Jindřicha Honzla a s úvodním slovem Vladimíra Holana. Gideova verze antického dramatu mnohé motivy a pasáže klasické tragédie aktualizuje a radikalizuje tím, že scénickou akci převádí spíše do verbálního činu a Oidipův osud přibližuje zkušenosti moderního člověka i skrze moderní jazyk dramatu. Scénická podoba rozvíjí původní rozhlasový formát vysílání této hry a ukazuje v samotném propojení hudební a dramatické látky její sílu ve vychýlené divadelní podobě se symbolickým rozměrem a silným obsazením.

Režie - Mark Ther
Dramaturgie - Lukáš Jiřička, Matyáš Dlab
Scénografie - Matěj Sýkora
Kostýmy - Zuzana Formánková
Světelný design - Jonáš Garaj

3/10/2020 / Gob Squad: Super Night Shot
Super Night Shot představuje magické putování nočními ulicemi ne tak dalekého města. Mezi řadou nečekaných překvapení se publikum stává spoluhercem ve filmu, který oslavuje náhodná setkání s neznámými lidmi a radost z nahodilosti městského bytí. Komická i dojemná, performance Super Night Shot se snaží pozvednout banalitu každodenního života do zářivého světla celovečerních trháků. Performance je zcela nepředvídatelná. To, co je všední, proměňuje v senzaci a pohrává si s vnímáním důvěrně známého. Může se stát cokoliv a většinou se to taky stane.

4/10/2020 / SOfT w/ TRRUENO
Kolektiv a hudební label působící v hlavním městě Argentiny Buenos Aires byl založen na základě deseti projektů, které spojuje podobný přístup ve využití nových technologií jakožto zdrojů a nástrojů k rozšíření spektra estetických možností na poli elektronické a experimentální hudby, performance a audiovizuální tvorby. Bungalovv - Candie - Agustin Genoud - Tatiana Heuman QEEI - MAAY - VLZQUES.

5/10/2020 / Otomo Yoshihide, IQ+1
Otomo Yoshihide
Otomo Yoshihide (*1959) je nejenom legendárním japonským kytaristou, skladatelem, turntablistou, mistrem volné improvizace, ale bezesporu jednou z nejdůležitějších a formativních postav soudobé hudby, která bezesporu udává od 90. let krok nejenom celé japonské scéně. V tamním kontextu patří do generace výjimečných a silných tvůrců formátu jako např. Merzbow, Keiji Haino, Hoppy Kamiyama či Tatsuya Yoshida, ale jeho schopnost obsáhnout prakticky celé hudební univerzum jej řadí spíše na úroveň Johna Zorna či Mikea Pattona.

IQ+1
Výrazní představitelé abstraktního ambientu u nás podávající nekompromisní elektroakustickou zprávu o vitálním stavu české impro scény. Po téměř šesti letech experimentů a sběru materiálu vydal počátkem roku 2019 kolektiv IQ+1 svoji třetí desku s názvem Conversaphone Plus na slovenském labelu mappa.

6/10/2020 / Dětský program Teréňák
Tereza Říčanová. O černé paní
Divadelní představení Terezy Říčanové vyrobené z krabice. (Hororové velice, vyrobené z krabice). Příběh nebohé dívky Amálky, která několikrát málem zahyne, za své bezchybné zapírání je pak spravedlivě zachráněna a zůstává úřadující královnou země. Černobílá komická pohádka na motivy Černé paní J. Š. Kubína odhaluje nadčasová lidská trápení, se kterými se pak zatočí v kole a pustí po větru.

Dagmar Urbánová: Mechanický cirkus
Mechanický cirkus - stolní divadlo - vzniklo v norském Bergenu v roce 1997. Hraje se na stole, svítí se baterkou, zpívá se ústy, kouká se z padesáti centimetrů, dýchá se, zapaluje se, otevírá se, cinká se..., odchází se.

Československé klacky: Nejmenší ze Sámů
Za polárním kruhem, kde sídlí zima a chlad, žijí laponci. Mají svá sobí stáda, o které se starají a když už sobi nemají co jíst, vydávají se s nimi pastevci na cestu za potravou. Jednoho dne se na takovou cestu vyráží i nejmenší Sámi. Netuší, co ho čeká, ale bezhlavě se pouští do dobrodružství.

Strýček Samčo
Koncert a poselství dětem. Reinkarnace Strýčka Jedličky do akustické kytary. Slovenský endemický hudebník a performer Samčo, brat dážďoviek.

Report z Terénní úpravy napsala pro web Taneční zóna Jiřina Hofmanová www.tanecnizona.cz.

Archiv projektů