Interaktivní výstava Kompas pracuje s modulárními principy herních mechanik, které formou velkoformátových deskových her přenáší do prostoru. Základní premisou je zde vizuální záznam probíhající hry, a to formou kresby, lepení samolepek nebo pohybem stínu. Kompas: Stín představuje soustavu pohyblivých objektů, které tematicky reagují na fenomén únikových her. Stínohra je zde klíčem k hledání správné konstelace objektů, ve spojení s digitálním přenosem hry.
Kompas je dlouhodobým projektem autorského kolektivu Ateliér Duchů, který pracuje s tématem a možnostmi hry napříč médii. Současnou verzi pohyblivého Kompasu: Stín připravují Martin Modrý, Lucie Polášková a Vojtěch Vaněk.
Ateliér duchů je kolektiv sídlící v Brně. Je součástí prvního herního inkubátoru v České republice. Z pozice autorské skupiny realizuje projekty, ve kterých je na různých úrovních přítomné téma hry. Vychází z půdorysu dění v ateliéru Herních médií, FaVU VUT, kde vzájemně spolupracuje na vývoji digitálních a deskových her.