„Vytvořili jsme pódiovou performance s láskou k hudebním světům. K jejich žánrům, subžánrům a subsubžánrům, k jejich kulturám, estetikám, ikonám a fetiším. Je to intenzivní fyzický výkon pětičlenné performerské skupiny mezi koncertem, mejdanem, světelnou show a taneční choreografií, ve které se inspirujeme headbangingem, „mácháním hlavou”, cyklicky se opakujícím tanečním pohybem, často omezeným na horní polovinu těla či pouze krční páteř. Headbanger vznikl z fascinace teatralitou a fikcemi hudby, uměleckými alteregy, pódiovými identitami, kostýmy a scénografiemi. Ze zábavy z překračování přípustného v běžné realitě, obscénnosti, pitomých písňových textů, symbolik, mytologií, pseudovír a prapodivných spiritualit, konspirací, obrazů hypernásilí a hypersexismu a komerčních kontrakultur. Headbanger vznikl z radosti z kolektivního prožívání koncertů, atmosfér a okamžiků, které nás nutí reagovat fyzicky svým vlastním tělem. Situací, ve kterých můžeme být emocionální, expresivní a spontánní. Situací, ve kterých se můžeme projevit, aniž bychom se vystavili hodnocení. Headbanger je performance, která prošla distortion pedálem.”
D'epog
Umělecký kolektiv D'epog se věnuje intermediální tvorbě, která vychází z praxe performing arts. Dlouhodobě působí bez stálé scény a své projekty realizuje zpravidla v nedivadelních prostorách. Skupina působí od roku 2010 a její domácí scénou je město Brno. Vytváří inscenační projekty, jednorázové performance a specifické umělecké formáty.
Lucia Repašská
Působí jako režisérka a umělecká vedoucí skupiny D’epog. Zabývá se fenoménem hereckého tréninku, výzkumem divácké percepce a experimentální scénickou tvorbu na půdorysu site-specific, činohry, intermédií a performance. Tvorbou souboru D'epog i pedagogickou činností (semináře a workshopy zaměřené na téma prézentnosti, montáže a problému dramaturgie prostoru) se pravidelně prezentuje na řadě konferencí a divadelních festivalů doma i v zahraničí. Lucia Repašská vystudovala divadelní režii na Janáčkově akademii múzických umění v Brně v ateliéru Arnošta Goldflama. Ve spolupráci s Ústavem biomedicínského inženýrství VUT a HumeLAB - laboratoří pro experimentální humanitní vědy završila v roce 2021 svůj interdisciplinární výzkum mechanismů zpětnovazební autopoietické smyčky a technik komunikace publikací Umění persvaze.
Jan Matýsek
Vizuální umělec a scénograf. Vystudoval scénografii na JAMU. Studia ukončil na AVU v ateliéru Nová média 2. Absolvoval stáž na berlínské UdK v ateliéru experimentálního filmu. Věnuje se převážně tvorbě videoinstalací jako zážitkových prostředí. Byl součástí Mezinárodního festivalu PAF Olomouc, taky několika skupinových výstav v Česku i zahraničí (Německo, Polsko, Řecko, Rusko, Slovensko, Ukrajina). Sólové výstavy měl v Galerii Kostka v pražské MeetFactory, nebo v brněnské Galerii TIC. Jako kurátor připravil řadu výstav v brněnské Galerii Umakart, byl součástí kurátorského týmu české studentské expozice na Pražském Quadriennale. V současnosti pracuje jako asistent v ateliéru Nová média 2 na AVU.
Pasi Mäkelä
Finský performer, režisér, choreograf, hudebník a konceptuální umělec žijící v Praze. Studoval na Turku Arts Academy ve Finsku, kde získal titul jako divadelní režisér a edukátor. Je dlouholetým členem finských divadelních komunit Reality Research Center a Circus Maximus. V současné době působí v hudebních projektech The Spermbankers, The Mond a Federsel&Mäkelä. Mezi jeho výrazné autorské práce patří sólo performance Tonttu či Walrus Vampire Show či projekty s jeho vlastní hudební/performance skupinou Sabotanic Garden. Pravidelně hostuje jako herec, performer či hudebník v různorodých jednorázových či inscenačních dílech.
Jonáš Garaj
Absolvent Ateliéru divadelní produkce a jevištní technologie a Ateliéru světelného designu brněnské JAMU. Od roku 2010 se profesně věnuje scénickému osvětlování a světelnému designu. V minulosti spolupracoval s Národním divadlem Brno, Studiem Marta, hudebními kluby Fléda a Sono, Studiem Alta, Švandovým divadlem, bratislavským Štúdiem 12, filharmonií v polském Řešově, Moravským divadlem Olomouc, Městským divadlem Cheb, Jihočeským divadlem či komorní operou HF JAMU. Ve své volné umělecké tvorbě zkoumá možnosti světelného kinetismu a práce se sklem, kovem, kouřem a technologiemi. Jedním z příkladů je světelně-kinetická instalace TeePee, kterou připravil pro pražský Signal festival společně se skupinou Tabula Rasa, či trvalá světelná instalace v baru Spektrum v Brně. Dlouhodobě spolupracuje na technologických a designových realizacích pro českou klubovou hudební scénu.