Čtvrtý díl ze sedmidílné série pojmenovaný Láska z paláce.
Mario Buzzi, Leo Fall: Operety (2014), (úpravy árií na objednávku BCO), Tomáš Krejčí – baryton
Premiéra proběhne 18/3/2021 od 18:00 online skrze youtube BCO.
Místo: Palác Padowetz (bývalý hotel)
První hotel v Brně, navíc honosící se podtitulem „U císaře rakouského“ sídlil ve velkorysé klasicistní budově, měšťanském paláci Padowetz. Ano, tam, kde býval kdysi vyhlášený bufet a kde dnes točí výborné plzeňské pivo, kousek od hlavního nádraží, jenž vznikalo v téže době po prodloužení parní dráhy z Vídně do Brna. Právě zde musíme být sentimentální a snad i krapet nesoučasní. Bývalý hotel si zaslouží bývalou slávu a tak zde zazní veleslavné hity z operet veleslavného olomouckého rodáka Leo Falla v úpravě pro Brno Contemporary orchestra od jeho krajana, skladatele Maria Buzzi.
Leo (Leopold) Fall (1873 – 1925) byl mimořádně úspěšným, ve Vídni působícím, skladatelem operet. Jeho díla byla hrána na předních světových pódiích a mnohá dodnes tvoří základ operetního repertoáru. Narodil se v Olomouci do hudební rodiny, oba jeho sourozenci byli též hudebně aktivní a úspěšní. Po studiích na vídeňské akademii působil jako kapelník v Hamburku a Berlíně, spolupracoval s významnými kabarety, na svém kontě má ostatně mnohé nestárnoucí kuplety. Velmi podnětné bylo seznámení s brněnským rodákem Fritzem Grünbaumem (1880 – 1941), na jehož libreto zkomponoval svoji první světově proslulou operetu Dolarové princezny – Dei Dollarprinzessin. Vídeňská premiéra v roce 1907 byla obrovským úspěchem. Na dnešním koncertě zazní též slavné písně z operet Rozvedená paní – Die Geschiedene Frau (1908), Štamburská růže - Die Rose vom Stambul (1916), Náš Gustýnek – Der Liebe Augustin (1912) a Noční rychlík – Die Nacht schellzug (1913). Jestli máte pocit, že to není příliš soudobé, tak nebojte, jistě budete příjemně překvapeni. O neotřelé, originální úpravy operetních písní, o jejich oživení či lépe prokázání melodické i harmonické nápaditosti se postaral hudební skladatel Mário Buzzi.
Obsazení:
Tomáš Krejčí, Nora Marečková
Michal Vojáček – flétna (flute)
Lukáš Daňhel – klarinet (clarinet)
Petr Hlavatý – fagot (bassoon)
Jiří Jakubec – kontrafagot (double bassoon)
Tomáš Krejčí – baryton BCO (Brno Contemporary Orchestra) BCO (Best Covid Orchestra)
Pavel Šnajdr – dirigent
Produkce:
Sára Sliwková – scénář, kamera, režie (script, camera, direction, editing)
Anna Babjárová – kamera (camera)
Daniel Knopp – asistent režie (assisant director)
Jiří Mottl / Jiří Klement – hudební a zvuková režie (sound direction and design)
Jonáš Garaj, Matouš Ondra – světelný design (light design)