Performance se zabývá písemným záznamem dějů a procesů v reálném čase. Počítá se zde s tím, že typem záznamového média je do značné míry definován výsledek: zápis na počítači se strukturně i smyslově liší od záznamu psaného rukou, stejně specifická je také dynamika psacího stroje. Kreativní akt v tomto smyslu cílí právě na psací stroj, na jeho hlučnost a mechaničnost, rytmiku, ba skoro hudební povahu. Textový záznam je tak zároveň otiskem spojení lidského mozku a prstů se strojovou mechanikou, barvou pásky i papírem. Psaní na stroji též bude představovat živou akci v městském prostoru.
Po společném psaní proběhne vernisáž dočasné textově-zvukové instalace na Sklepní scéně CED, která vzniká ve spolupráci s fotografem, bastlířem a hardwarovým a softwarovým vývojářem Václavem Machem.
BIO
Pavel Novotný (*1976) básník, překladatel, germanista, pedagog, působí na Katedře německého jazyka při TUL. Je autorem řady básnických sbírek, například „Tramvestie“, „Zevnitř“ nebo „Zápisky z garsonky“ (Magnesia Litera 2021); společně s Helenou Skalickou napsal prózu „A to si pak můžeš řikat, co chceš“. Sbírku „Tramvestie“ zpracoval též jako libreto pro stejnojmennou operu Petra Wajsara (Nová scéna ND, 2019). Vytvořil řadu radiofonických kompozic pro ČRo3 Vltava. Přeložil např. básnický cyklus „Zánik Titaniku“ Hanse Magnuse Enzensbergera, společně s Nikolou Mizerovou též Enzensbergerovo „Mauzoleum. Sedmatřicet balad z dějin pokroku“ nebo antologii legendární „Wiener Gruppe“. Jako literární vědec se zabývá literární koláží a montáží, dále problematikou tzv. akustické literatury a experimentální rozhlasové hry.